OBS! Handbok och basarreklam finns längst nere på sidan.

Höstbasar 18 november 2023 kl. 11.30-14.00

Bakverk, våfflor, lotteri, lyckohjul, lopptorg, presentshop och äventyrsbana! Mattlidens traditionella basar ordnas lördagen den 18.11. Skicka gärna basarreklamen till vänner och bekanta!

Vi rekommenderar Mobilepay som betalningsmedel, så passa på och ladda ner appen redan nu om du inte redan har den! Du kan betala överallt på basaren till Mobilepay-nummer 48489.

Alla familjer önskas hjälpa till i förberedelserna och delta i andan "Alla bakar och alla hämtar". Basaren är föräldraföreningens största inkomstkälla och vinsten går eleverna till godo.

"ALLA BAKAR & ALLA HÄMTAR" -andan

Alla familjer önskas hämta bakverk och begagnade föremål i mån av möjlighet och hjälpa till att förbereda samt genomföra basaren. Alla klasser får också en egen avdelning som de ansvarar för att den ställs i ordning, att det finns personal osv. (läs mera i handboken). Klassen är dock inte ensamma ansvariga för att skaffa det som säljs på avdelningen.

Alla bakar:

• styckade bakverk till Caféet eller
  • hela, inpackade bakveck till Mat & Bakverk avdelningen
  • baka gärna låglaktos och skriv innehållsförteckning på bakverken
  • kom ihåg att märka dina fat med namn+åk och hämta efter basaren

Alla hämtar:

• det behövs fina föremål till auktionen och trevliga lotterivinster (mängd & massa)
  • prylar som hämtas till de olika loppisarna (barnböcker, musik, spel, stortsaker och leksaker)
  • sakerna bör vara i bra skick, sådant som du skulle själv köpa

ANSVARSOMRÅDEN PER KLASS

• åk 1 Inget på basaren, sköter istället om föräldrafesten
  • åk 2 Hot Dog, våfflor, mat & bakverk
  • åk 3 Lotteriet
  • åk 4 Café
  • åk 5 Skrubu 50 cent, lyckohjul, skyltning & reklam, städning
  • åk 6 Mat & bakverk, städning. Spel och aktiviteter i gymnastiksalen, städning
  • åk 7 Loppis: Barnböcker, music, spel, DVD, barnkläder, leksaker (inte mjukisdjur), sportutrustning (skidåkning, hockey, skönskrinning, ridning, cyklar, fotboll, etc.)
  • åk 8 Egen försäljning för utflykt / språkresa som inte krockar för mycket med basarens försäljning + mat och bakverk, städning lördag.
  • åk 9 Städning

➔ Läs allt om ert eget ansvarsområde i basarhandboken!

Basarhandboken 2023: nyttig och viktig info om basaren till klassombuden

Basarreklam 2023: printa ut för distribuering i Esbo, t.ex. i daghem, butiker, hälsocentraler mm.